Τα περιστατικά υποκλοπής ποσών από πιστωτικές κάρτες κατά την χρήση τους για ηλεκτρονικές αγορές γίνονται όλο και συχνότερα, με τους επιτήδειους να εξελίσσουν τους τρόπους με τους οποίους δρουν. H συχνότερη μέθοδος εξαπάτησης που χρησιμοποιούν είναι το λεγόμενο «phishing».
Η νέα ηλεκτρονική απάτη τρομάζει. Απατεώνες έχουν ρημάξει λογαριασμούς ανυποψίαστων πολίτων αποσπώντας τους, διαδικτυακά, μεγάλα χρηματικά ποσά.
H συχνότερη μέθοδος εξαπάτησης που χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι είναι το λεγόμενο «phishing». Στόχος είναι η εξαπάτηση του παραλήπτη, ώστε να γνωστοποιήσει προσωπικές και οικονομικές πληροφορίες.
Αυτού του είδους τα μηνύματα μοιάζουν πολύ με όσα στέλνουν οι τράπεζες στους πελάτες τους και έχουν το ύφος πραγματικών email.
Σε πολλές περιπτώσεις, το υποψήφιο θύμα λαμβάνει email από δήθεν λογαριασμό τράπεζας.
Σε περίπτωση που το θύμα πατήσει το link, μεταφέρεται σε ιστότοπο που του ζητάτε να καταχωρήσει προσωπικά δεδομένα, όπως το username και τον κωδικό πρόσβασης. Έτσι, οι επιτήδειοι έχουν πλήρη έλεγχο του λογαριασμού.
Οι επιτήδειοι είναι πλέον ιδιαίτερα εφευρετικοί και θύματα πέφτουν ακόμα και άτομα εκπαιδευμένα στη χρήση του διαδικτύου.
Χρησιμοποιούν ονόματα: Οργανισμών, Τραπεζών, Εταιρειών διανομής, Συνδρομητικών καναλιών και Υπηρεσιών (π.χ gov.gr)
•Ζητούν να πατήσουν κάποιον σύνδεσμο για επιβεβαίωση στοιχείων -> και παίρνουν κωδικούς από e banking ή pin καρτών, αποσπώντας μεγάλα χρηματικά ποσά
•Για τη προστασία σας θα πρέπει να:
Μην ανοίξετε κανένα συνημμένο αρχείο του μηνύματος
Μην επιλέξετε τυχόν προτεινόμενο σύνδεσμο (link)
Διαγράψετε αμέσως το μήνυμα, καθώς είναι πλαστό και περιέχει κακόβουλο περιεχόμενο
Η κ. Μάγδα μίλησε στο «Κοινωνία Ώρα MEGA» για το μήνυμα απάτης που δέχθηκε.
«Η ελληνική εφορία έχει υπολογίσει την φορολογική σας δήλωση, γιατί υποβάλαμε φορολογική δήλωση. Λοιπόν ότι δικαιούμαστε 634,13 ευρώ και προσπαθήσαμε να μεταφέρουμε το ποσό στον λογαριασμό σας. Και μετά μου λέει παρακάτω εισάγετε τα στοιχεία σας. Δεν πάτησα κάτι πήρα αμέσως εσάς. Έστειλα μήνυμα στην Ανθή και της λέω «να το πατήσω;» και μου λέει «μην το πατήσεις». Κατευθείαν μου το είπε. Δηλαδή με έσωσε στην ουσία η κοπέλα. Μου λέει μην πατήσεις, γιατί είχα βάλει κατευθείαν και βάλω τους κωδικούς. Δηλαδή με λίγα λόγια μπορεί να μπερδέψουν πάρα πολλούς ηλικιωμένους, άτομα με προβλήματα υγείας. Είναι μία μεγάλη απάτη αυτό που γίνεται», είπε αρχικά.
«Βάζουν ότι είναι της εφορίας και μας εξαπατούν. Να βάζουμε τους κωδικούς μας και ό,τι έχουμε, ας πούμε την τράπεζα, και αν έχουμε και ψίχουλα, μας τα παίρνουν και αυτά. Είναι η Τρίτη φορά είναι δύο φορές που στείλανε. Πολλούς μήνες πριν είχαν στείλει πάλι. Ήταν η πρώτη-πρώτη φορά. Και τώρα δύο συνεχόμενα στείλανε», συμπλήρωσε η κ. Μάγδα.
Η υπεύθυνη επικοινωνία εθνικής ομάδας κυβερνοασφάλειας Στέλλα Τσιτσούλα μίλησε στο MEGA για τις καταγγελίες.
«Δεν γίνουμε ποτέ κωδικούς, δεν ανοίγουμε ποτέ συνδέσμους, ούτε ακόμα από φίλους μας που μπορεί σε κάποιο μήνυμα να στέλνουν ότι χρειάζονται χρήματα γιατί έχουν μείνει στο εξωτερικό χωρίς λεφτά», ανέφερε»
«Στο τελευταίο 3μηνο του 2022 παγκοσμίως είχαμε 1.200.000 ηλεκτρονικές απάτες και το 23% ήταν οικονομικές απάτες. Θα πρέπει να καταγγέλλονται αυτά», πρόσθεσε η κ. Τσιτσούλα.
H συχνότερη μέθοδος εξαπάτησης που χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι είναι το λεγόμενο «phishing». Στόχος είναι η εξαπάτηση του παραλήπτη, ώστε να γνωστοποιήσει προσωπικές και οικονομικές πληροφορίες.
Αυτού του είδους τα μηνύματα μοιάζουν πολύ με όσα στέλνουν οι τράπεζες στους πελάτες τους και έχουν το ύφος πραγματικών email.
Σε πολλές περιπτώσεις, το υποψήφιο θύμα λαμβάνει email από δήθεν λογαριασμό τράπεζας.
Σε περίπτωση που το θύμα πατήσει το link, μεταφέρεται σε ιστότοπο που του ζητάτε να καταχωρήσει προσωπικά δεδομένα, όπως το username και τον κωδικό πρόσβασης. Έτσι, οι επιτήδειοι έχουν πλήρη έλεγχο του λογαριασμού.
Οι επιτήδειοι είναι πλέον ιδιαίτερα εφευρετικοί και θύματα πέφτουν ακόμα και άτομα εκπαιδευμένα στη χρήση του διαδικτύου.
Χρησιμοποιούν ονόματα: Οργανισμών, Τραπεζών, Εταιρειών διανομής, Συνδρομητικών καναλιών και Υπηρεσιών (π.χ gov.gr)
•Ζητούν να πατήσουν κάποιον σύνδεσμο για επιβεβαίωση στοιχείων -> και παίρνουν κωδικούς από e banking ή pin καρτών, αποσπώντας μεγάλα χρηματικά ποσά
•Για τη προστασία σας θα πρέπει να:
Μην ανοίξετε κανένα συνημμένο αρχείο του μηνύματος
Μην επιλέξετε τυχόν προτεινόμενο σύνδεσμο (link)
Διαγράψετε αμέσως το μήνυμα, καθώς είναι πλαστό και περιέχει κακόβουλο περιεχόμενο
Η κ. Μάγδα μίλησε στο «Κοινωνία Ώρα MEGA» για το μήνυμα απάτης που δέχθηκε.
«Η ελληνική εφορία έχει υπολογίσει την φορολογική σας δήλωση, γιατί υποβάλαμε φορολογική δήλωση. Λοιπόν ότι δικαιούμαστε 634,13 ευρώ και προσπαθήσαμε να μεταφέρουμε το ποσό στον λογαριασμό σας. Και μετά μου λέει παρακάτω εισάγετε τα στοιχεία σας. Δεν πάτησα κάτι πήρα αμέσως εσάς. Έστειλα μήνυμα στην Ανθή και της λέω «να το πατήσω;» και μου λέει «μην το πατήσεις». Κατευθείαν μου το είπε. Δηλαδή με έσωσε στην ουσία η κοπέλα. Μου λέει μην πατήσεις, γιατί είχα βάλει κατευθείαν και βάλω τους κωδικούς. Δηλαδή με λίγα λόγια μπορεί να μπερδέψουν πάρα πολλούς ηλικιωμένους, άτομα με προβλήματα υγείας. Είναι μία μεγάλη απάτη αυτό που γίνεται», είπε αρχικά.
«Βάζουν ότι είναι της εφορίας και μας εξαπατούν. Να βάζουμε τους κωδικούς μας και ό,τι έχουμε, ας πούμε την τράπεζα, και αν έχουμε και ψίχουλα, μας τα παίρνουν και αυτά. Είναι η Τρίτη φορά είναι δύο φορές που στείλανε. Πολλούς μήνες πριν είχαν στείλει πάλι. Ήταν η πρώτη-πρώτη φορά. Και τώρα δύο συνεχόμενα στείλανε», συμπλήρωσε η κ. Μάγδα.
Η υπεύθυνη επικοινωνία εθνικής ομάδας κυβερνοασφάλειας Στέλλα Τσιτσούλα μίλησε στο MEGA για τις καταγγελίες.
«Δεν γίνουμε ποτέ κωδικούς, δεν ανοίγουμε ποτέ συνδέσμους, ούτε ακόμα από φίλους μας που μπορεί σε κάποιο μήνυμα να στέλνουν ότι χρειάζονται χρήματα γιατί έχουν μείνει στο εξωτερικό χωρίς λεφτά», ανέφερε»
«Στο τελευταίο 3μηνο του 2022 παγκοσμίως είχαμε 1.200.000 ηλεκτρονικές απάτες και το 23% ήταν οικονομικές απάτες. Θα πρέπει να καταγγέλλονται αυτά», πρόσθεσε η κ. Τσιτσούλα.