Τα εγκληματικά λάθη του πληρώματος που έγιναν πάνω στον καταπέλτη του πλοίου Blue Horizon και οδήγησαν στον θάνατο του 36χρονου Αντώνη περιέγραψε στο...
protothema.gr γνωστός νομικός που σχετίζεται με τα θέματα του υπουργείου Ναυτιλίας και του Λιμενικού Σώματος.
Ο δικηγόρος έκανε λόγο για μία πρωτόγνωρη και βαριά ποινική περίπτωση που δεν συνάδει με την ναυτοσύνη των πληρωμάτων, στηλιτεύοντας παράλληλα και την στάση του καπετάνιου ο οποίος ενώ όφειλε να γνωρίζει τι έχει συμβεί και να πράξει τα δέοντα, εντούτοις επέλεξε να συνεχίσει το ταξίδι προς την Κρήτη σαν να μην συμβαίνει τίποτα.
«Υπάρχει ο κώδικας ISPS του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού και ισχύει διεθνώς. Ο καταπέλτης, επειδή είναι σημείο εισόδου, ελέγχεται από κάμερες παρακολούθησης. Ως εκ τούτου ο καπετάνιος του πλοίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να ελέγχει τη διαδικασία απόπλου, έβλεπε τι συνέβαινε ή τουλάχιστον θα όφειλε να παρακολουθεί» σημείωσε χαρακτηριστικά.Στη συνέχεια ο δικηγόρος εξήγησε πως τα μέλη του πληρώματος είχαν μεν το δικαίωμα, από τη στιγμή που το πλοίο έχει ανάψει μηχανές, να αρνηθούν την είσοδο στον επιβάτη ακόμη και αν είχε εισιτήριο, όπως συμβαίνει και στα αεροπλάνα, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν είχαν το δικαίωμα να θέσουν τη ζωή του σε κίνδυνο και πολύ περισσότερο να φθάσουν στο σημείο να τον ρίξουν στο κενό.
«Είναι τελείως διαφορετικό πράγμα να αρνηθείς σε κάποιον την είσοδο και τελείως άλλο πράγμα να τον πετάξεις στο κενό και στη συνέχεια να φύγεις κιόλας αδιαφορώντας για την τύχη του. Ειδικά όταν έχεις γνώση και βλέπεις ότι οι μηχανές δουλεύουν, ξέρεις ότι γίνεται τέτοια περιδίνηση που τον άλλον θα τον βυθίσει κατευθείαν. Αυτοί έκαναν ότι έκαναν και έφυγαν για το ταξίδι σαν να μην συμβαίνει τίποτα».
Επιπλέον ο νομικός αναφέρθηκε και στον ύπαρχο, δηλαδή το νούμερο 2 του πλοίου, ο οποίος την ώρα του περιστατικού φέρεται να βρισκόταν στον καταπέλτη τονίζοντας σχετικά πως όφειλε να ακολουθήσει όλες τις τυπικές και ουσιαστικές διαδικασίες ενημερώνοντας αμέσως τον καπετάνιο.
«Απ΄ότι φαίνεται μέχρι στιγμής δεν έκανε τίποτα. Αρχικά όφειλε να ενημερώσει τον καπετάνιο αμέσως στην περίπτωση που αυτός δεν το είχε πάρει χαμπάρι, στη συνέχεια θα έπρεπε να το γράψει στο βιβλίο και να φροντίσει για τη διάσωση» υπογράμμισε.
Επιπλέον ο νομικός υπογράμμισε ότι από τις εικόνες που αποτυπώθηκαν στο βίντεο που δημοσίευσε κατ’ αποκλειστικότητα το protothema.gr, δεν φαίνεται στο σημείο που έγινε η τραγωδία να υπάρχει στέλεχος του Λιμενικού, αν και κανονικά θα όφειλε να βρίσκεται εκεί.
«Από τις εικόνες δεν φαίνεται να βρίσκεται Λιμενικός στο σημείο. Ο Λιμενικός οφείλει να είναι εκεί κατά την αναχώρηση του πλοίου. Και μάλιστα έχουν σώσει ζωές σε αντίστοιχες περιπτώσεις» τόνισε, σημειώνοντας τέλος πως ειδικά στο λιμάνι του Πειραιά, η διάσωση σε ένα έκτακτο συμβάν είναι δύσκολη λόγω και του ύψους που έχουν οι ντόκοι.
«Είναι τελείως διαφορετικό πράγμα να αρνηθείς σε κάποιον την είσοδο και τελείως άλλο πράγμα να τον πετάξεις στο κενό και στη συνέχεια να φύγεις κιόλας αδιαφορώντας για την τύχη του. Ειδικά όταν έχεις γνώση και βλέπεις ότι οι μηχανές δουλεύουν, ξέρεις ότι γίνεται τέτοια περιδίνηση που τον άλλον θα τον βυθίσει κατευθείαν. Αυτοί έκαναν ότι έκαναν και έφυγαν για το ταξίδι σαν να μην συμβαίνει τίποτα».
Επιπλέον ο νομικός αναφέρθηκε και στον ύπαρχο, δηλαδή το νούμερο 2 του πλοίου, ο οποίος την ώρα του περιστατικού φέρεται να βρισκόταν στον καταπέλτη τονίζοντας σχετικά πως όφειλε να ακολουθήσει όλες τις τυπικές και ουσιαστικές διαδικασίες ενημερώνοντας αμέσως τον καπετάνιο.
«Απ΄ότι φαίνεται μέχρι στιγμής δεν έκανε τίποτα. Αρχικά όφειλε να ενημερώσει τον καπετάνιο αμέσως στην περίπτωση που αυτός δεν το είχε πάρει χαμπάρι, στη συνέχεια θα έπρεπε να το γράψει στο βιβλίο και να φροντίσει για τη διάσωση» υπογράμμισε.
Επιπλέον ο νομικός υπογράμμισε ότι από τις εικόνες που αποτυπώθηκαν στο βίντεο που δημοσίευσε κατ’ αποκλειστικότητα το protothema.gr, δεν φαίνεται στο σημείο που έγινε η τραγωδία να υπάρχει στέλεχος του Λιμενικού, αν και κανονικά θα όφειλε να βρίσκεται εκεί.
«Από τις εικόνες δεν φαίνεται να βρίσκεται Λιμενικός στο σημείο. Ο Λιμενικός οφείλει να είναι εκεί κατά την αναχώρηση του πλοίου. Και μάλιστα έχουν σώσει ζωές σε αντίστοιχες περιπτώσεις» τόνισε, σημειώνοντας τέλος πως ειδικά στο λιμάνι του Πειραιά, η διάσωση σε ένα έκτακτο συμβάν είναι δύσκολη λόγω και του ύψους που έχουν οι ντόκοι.