Σάββατο 3 Φεβρουαρίου 2024

Ανδρέας Πιπερίδης, ζωγράφος: Έπιασα χρώματα περίπου στα 16 μου - ΦΩΤΟ


Έπιασα χρώματα περίπου στα 16 μου. Συνεχόμενα.
Καθώς δύο τρία χρόνια πριν ο πατέρας μου έβαζε πινέλα και χρώμα δίπλα μου με καβαλέτο.
Ο ίδιος, ελαιοχρωματιστής, έβαφε, είχε επαφή με το χρώμα.

Μετά τα 38 μου ασχολήθηκα κυρίως... 

 
με πορτραίτα Αγίων και εξειδικεύτηκα σε όλη την θεματολογία όπως τοπία, συνθέσεις, νεκρά φύση, κ.ά. στα οποία έδωσα μια δική μου προσωπική αποτύπωση.

ΜΕΤΑ ΤΑ 30 ΜΟΥ ΧΡΟΝΙΑ μαθήτευσα για λίγο διάστημα κοντά στον Γιάννη Γκόγκο και Νίκο Γκόγκο, εξαιρετικούς Αγιογράφους και ζωγράφους.

Θεωρώ τον εαυτό μου αυτοδίδακτο. Δεν έχω τελειώσει κάποια σχολή.

Στο ενεργητικό μου έχω περίπου 5 χιλιάδες χειροποίητους πίνακες & 1000 πεπαλαιωμένες βυζαντινές εικόνες από τα οποία πολλά ταξίδεψαν στο εξωτερικό.
 
Το πως βλέπω τη ζωγραφική 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Μέσα στο όραμα  υπάρχει η απόλυτη ελευθερία.
 Εκει γεννιούνται ακατάπαυστα τα "υλικά" της επόμενης μου δημιουργίας ....

 Κάτω από την επίβλεψη του πρωινού άστρου η ένωση με το μεταβλητό  καθημερινό  κι εννοώ το να μην έχεις πρόγραμμα ή οποία   καθημερινή προκαθορισμενη έτοιμη συνταγή για το πως θα κυλισει η μέρα μου..

 Στον κόσμο της έμπνευσης δεν έχει στάνταρ ούτε οδηγίες, ώστε να ανοίξει τις πύλες της ο κόσμος των  ζωγραφικων μου ταξιδιών...

Κατ ουσία
Πολλές φορές...

 Να τονίσω δύο, τρία περιστατικά.
 
Μου χε πει κάποιος χρόνια σχεδόν από την αρχή της πορείας μου με χρώμα:

 * Ανδρέα την ώρα που κάνεις ένα πορτραίτο μιλάς με την ψυχή του εικονιζόμενου.

Ακόμη ένας μεγαλύτερος σε ηλικία ζωγράφος της περιοχής μου είχε πει:
 
 * φυσικό είναι για έναν ζωγράφο να μπορεί να μεταφέρει στο άσπρο πανί κάτι που έχει δει και ετοιμάζεται να ζωγραφίσει. Είναι το πρώτο χαρακτηριστικο κάποιου δημιουργού άλλωστε..

Ένα τρίτο άτομο, καλλιτεχνικός διευθυντής, είχε πει το εξής:
 
 * δεν ανήκεις σε τάση. Η ζωγραφική σου δεν ομοιάζει καν της πραγματικότητας  έχεις επαφές με αυτούς που απεικονίσεις ζωγραφικά τους φέρνεις από τόπο δικό σου. Με τον δικό σου τρόπο.

4 παράδειγμα πρόσφατο
 
 Φίλος που θαύμαζε μερικά από τα έργα μου νέος σχετικά φίλος λίγων ημερών, μου είπε: 

* βρίσκω έργα σου αναρτημένα στο διαδυκτιο καμία φορά χωρίς υπογραφή μέσα σε λίγες ημέρες που σε γνώρισα απ ευθείας διακρίνω την πινελιά την ατμόσφαιρα το αποτέλεσμα σου..

Ζω και γράφω με όλα τα μέσα και έξω μου. Αρχώ μέσα από την δημιουργία και υπογράφω  το κάθε μου όραμα με χρώμα και φως.
 
 50 χρόνων φέτος πλησίασα  περίπου τα  5000 + ζωγραφικά  χειροποίητα  στη πορεία.
 
... Από το δημοτικό και τα σκίτσα μου στα θρανία.
 
 Που οι δάσκαλοι δεν με είχαν καν επιτήρηση το άφηναν να κυλάει είναι μέρος του εαυτού μου να δημιουργώ.

Εύχομαι να ανθίσουμε μεσα από την αιώνια άνοιξη του καθενός.
 Του χαρισματος που μας δόθηκε να γίνουμε άνθρωποι σε έναν γλυκό πλανήτη. Που θέλει πια προσοχή και αγάπη να έχει την δυνατότητα να στροβιλιζει αιώνια και Χαρούμενα

Αρεσκομαι σε πορτραίτο, είναι η αμεσότερη επαφή και γνωριμία με πρόσωπα που ένιωθα από μικρό παιδί..

Όταν ζωγράφισα (αρκετές φορές συγγενείς φίλων ένιωσα   ότι η μεγαλύτερη πλερωμή είναι κάτι χαμόγελα, κάτι δακρυα και κάτι κόμποι στο λαιμό...

Όσο αναπνέω η δημιουργία που έχω, έχει  έρθει στη γη μας.
 
... Με δημιουργεί μέσα από την αέναη επαφή με το χάρισμα της το ταλέντο που απόκτησα, μου δόθηκε και πρεσβεύω.  
 
Ο ιστότοπος του Ανδρέα Πιπερίδη: