Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2025

Eurostat: Στην τελευταία θέση της Ευρώπης οι σιδηροδρομικές υποδομές της Ελλάδας


 H πυκνότητα του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου είναι η μικρότερη στην ΕΕ
 
Η Ελλάδα διαθέτει το πιο αραιό σιδηροδρομικό δίκτυο στην ΕΕ, με μόλις 14 μέτρα γραμμών ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο, σύμφωνα... 

 
με στοιχεία της Eurostat που δημοσιεύθηκαν σήμερα.

Το 2023, το συνολικό μήκος των σιδηροδρομικών γραμμών στην ΕΕ ανήλθε σε 200.947 χιλιόμετρα, με τις μεγαλύτερες συγκεντρώσεις να καταγράφονται στις μεγάλες πόλεις και τους βασικούς συγκοινωνιακούς κόμβους.



Η Τσεχία είχε το πυκνότερο σιδηροδρομικό δίκτυο, με 123,2 μέτρα γραμμών ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο, ενώ ακολούθησαν το Βέλγιο (119,2 m/km²), η Γερμανία (109,5 m/km²) και το Λουξεμβούργο (104,8 m/km²).

Αντίθετα, οι χαμηλότερες πυκνότητες σιδηροδρομικού δικτύου εντοπίστηκαν στην Ελλάδα (14,0 m/km²) και τη Φινλανδία (19,4 m/km²), ενώ σε χαμηλά επίπεδα κυμάνθηκαν επίσης η Σουηδία (26,8 m/km²), η Εσθονία (27,2 m/km²), η Πορτογαλία (27,8 m/km²), η Λετονία (28,9 m/km²) και η Ιρλανδία (29,8 m/km²).

Στο σιδηροδρομικό δίκτυο της ΕΕ, οι σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας που έχουν σχεδιαστεί για ταχύτητα 250 km/h γνώρισε σημαντική ανάπτυξη την τελευταία δεκαετία. Από το 2013 έως το 2023, επεκτάθηκε κατά 2.744 km (+47,2%) σε 8.556 km.

Το 2023, η Ισπανία πρωτοστάτησε με 3.190 km γραμμές υψηλής ταχύτητας, αύξηση 66% από 1.919 km το 2013, ακολουθούμενη από τη Γαλλία με 2.748 km (+35% από 2.036 km), τη Γερμανία με 1.163 km (+32% από 881 km) και την Ιταλία με 7%30 km (+32% από 881 km) 675 χλμ.). Το Βέλγιο κατέγραψε 211 χλμ. γραμμών υψηλής ταχύτητας και η Ολλανδία 90 χλμ (και τα δύο αμετάβλητα από το 2013). Η Δανία αντιπροσωπεύει 57 χιλιόμετρα, που εγκαινιάστηκαν το 2019.